woensdag 13 juli 2022

Tot onlangs onbekend gebleven ritueel


‘Ritueel’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Dit is nummer 86, nog 114 te gaan. Weer laat ik me inspireren door een gif die zich in de categorie Fair Use op ’t internet bevindt en die ik in onderstaand Youtubefilmpje uitsluitend gebruikt voor niet-commerciële doeleinden. In dat filmpje begeleid ik mezelf weer eens op de strumstick, het ritme wordt aangegeven door de drummer van GarageBand. (Flor Vandekerckhove↗︎) 


114 — Ritueel — Om de overbevolking tegen te gaan kregen de dorpsoudsten jaarlijks een gratis feest aangeboden. Op ’t einde ervan wierpen de oudjes in een ritueel al hun medicatie in een daarvoor speciaal uitgegraven diepe put. Onder luid applaus van de dorpsjongeren sprongen die oudjes er daarna zelf in. (Flor Vandekerckhove)



Ritueel op Youtube

www.youtube.com/watch?v=aaMVIpJJa9w

[200]

Geen opmerkingen: