vrijdag 8 juli 2022

Een door iedereen vergeten surrealiste

 

‘Pur sang’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Dit is nummer 84, nog 116 te gaan. Onderwerp is deze keer de spanning tussen het 'surrealisme pur sang' en het 'surrealisme light'↗︎ dat ik nastreef. Weer laat ik me inspireren door Bill Domonkos↗︎, meer bepaald door een van diens gif-kunstwerkjes dat zich in de categorie Fair Use op ’t internet bevindt en die ik in onderstaand Youtubefilmpje uitsluitend gebruikt voor niet-commerciële doeleinden. In dat filmpje begeleid ik mezelf weer eens op de strumstick die ik voor de gelegenheid monsterlijk misvorm. Het ritme wordt aangegeven door drummer Mason van GarageBand. Je hoort ook enkele flarden Cuban Timba Bass.



116 — Pur sang — Omdat iedereen het deed, smeet ook de surrealiste pur sang haar muntjes in de vergeetput. Ze was helaas vergeten dat het haar laatste centen waren en in wanhoop sprong ze haar munten achterna, het vergeten tegemoet. (Flor Vandekerckhove)


Pur sang op Youtube: 

www.youtube.com/watch?v=0cAHkyCEI7M

[145]

Geen opmerkingen: