vrijdag 31 december 2021

Van Lost Highway naar de Vlaand’renstraat



[Wat gebeurt er als iemand met mijn poëtica↗︎ zich door een surrealistisch meesterwerk als Lost Highway↗︎ laat inspireren?  Wel hij verlaat de gesloten wereld van dat Amerikaanse surrealisme om zich naar de open wereld van het surrealisme light↗︎ te begeven, hij verlaat de ’verloren autosnelweg’ en komt, verloren, in de Oostendse Vlaand’renstraat terecht.]

Weer de weg kwijt


Mijn vrouw was haastig uit de auto gesprongen en ik riep haar na

Dat ik niet heel de tijd in de wagen zou wachten maar dat ik tot aan 

Galerie Lloyd in de Vlaand’renstraat zou kuieren om daar een wijle

Naar enig geëxposeerd meesterlijk geschilderd oeuvre te kijken


Daar zag ik helaas niet alleen geschilderde doeken maar ook de

Mystery Man die me wenkte als om me uit te nodigen om met hem 

In zee te gaan wat ik niet deed want ik had geen zin in een freudiaans 

Avontuur van het soort dat David Lynch ons in Lost Highway toont


Ik keerde op mijn schreden weer en toen ik eindelijk weer op de plek

Kwam waar de auto moest staan zag ik dat mijn vrouw er alweer 

Mee vandoor was gegaan en op die plek stond weer die Mystery 

Man die me weer uitnodigend wenkte om met hem in zee te gaan


Flor Vandekerckhove


Weer de weg kwijt op youtube [54]

www.youtube.com/watch?v=wruBz1n8OKs


Geen opmerkingen: