donderdag 9 juni 2022

Allerlei

In 2022 schrijf ik 200 verhalen, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Sommigen noemen zo’n extreem kort verhaal een ristretto, naar analogie met het koffietje dat je in één slok uitdrinkt. Dit is nummer 71, nog 129 te gaan.
'Allerlei' is een driezinnenverhaal geïnspireerd door kunstwerkjes van Werner Watty↗︎. Bij het declameren — zie het YouTubefilmpje onderaan deze post — begeleid ik mezelf op de strumstick. Het ritme wordt aangevuurd door de drummer van Garageband, een jongen beïnvloed door ruige rockbands met veel riffs, geluid dat schril contrasteert met het tere karakter van Watty's werk. 

129 — Allerlei — ’s Morgens hield ik, voor een aandachtig publiek van kenners, mijn referaat Miscellaneous, over ’t leven met een hoek af. ’s Middags keerden we in vier werkgroepen de wereld binnenstebuiten. Thuis rondde ik de dag af met een kopje versgemalen melk. (Flor Vandekerckhove↗︎)


Allerlei op YouTube 

[117]

Geen opmerkingen: