maandag 13 juni 2022

Van drieluik naar driezinnen


‘Wat’ is een van de 200 driezinnenverhalen die ik aan ’t schrijven ben, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Sommigen noemen zo’n extreem kort verhaal een ristretto, naar analogie met het koffietje dat je in één slok uitdrinkt. Dit is nummer 73, nog 127 te gaan.
In ‘Wat’ laat ik me inspireren door een drieluik van Fred Delameilleure en ook door Tom Waits' in What's He Building. Al declamerend begeleid ik mezelf op de strumstick, op ’t ritme van de eenvoudige indierockpatronen van Aidan, drummer van GarageBand (toffe knul hoor, die drummer). 

127 — Wat — Tom Waits klopt me op de schouder, vragend wat Fred daar in godsnaam aan het schilderen is. Fluisterend voegt hij daaraan toe dat de schilder een ex heeft die in ’t Hol van Pluto woont. En neen, Fred antwoordt nooit als hij hem daar meer over vraagt. (Flor Vandekerckhove)


‘Wat’ op YouTube 

www.youtube.com/watch?v=Au-btIwP-Ck

[120]

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtig Flor en bedankt.