dinsdag 7 juni 2022

Dylan Thomas achterna


In 2022 schrijf ik 200 verhalen, nauwelijks drie zinnen lang: opening, midden, slot, telkens één zin. Dit is verhaal nummer 70, nog 130 te gaan. Het werd geïnspireerd door de levenswandel van dichter Dylan Thomas, waarover ik het eerder al had in Dylan Thomas: schoppend & schreeuwend↗︎. Van dit driezinnenverhaal maak ik ook een spoken word versie die kun je hieronder op YouTube zien. In dat filmpje valt trouwens ook te horen welke vorderingen ik maak in het beroeren van de strumstick. 


130 — Dylan Thomas achterna — Toen ik de leeftijd had bereikt waarop Dylan Thomas in 1953 straalbezopen aan zijn einde kwam, vatte ik het schrijven aan. Drieënzeventig nu en ik schrijf nog steeds. Zopas nog liep ik blootsvoets door de branding, zonnehoed, zonnebril, denkend aan het einde, ook aan dat van dit verhaal. (Flor Vandekerckhove)


Dylan Thomas achterna op YouTube 

www.youtube.com/watch?v=nNp0TGIXG9A 

[103]

Geen opmerkingen: