zondag 28 januari 2024

AL oud, nog ALtijd speels

Inzet: vooraan bespeel ik de eensnarige borstelsteelbas, ondersteund door de AL oude Birdie® versterker, achteraan in beeld.



't IS NIET ALLEEN dat ik AL oud ben, ’t is ook dat ik AL oude kinderen heb. Zo heb ik bijvoorbeeld een dochter die dit jaar AL vijftig wordt (een mens mag daar niet teveel over nadenken toch.) En gisteren, 27 januari, verjaarde mijn zoon, AL 47. Voor diens verjaardag maakte ik AL een filmpje van een driezinnenverhaal. Ik declameerde het AL op het ritme van de unieke eensnarige borstelsteelbas, experimenteel instrument dat die zoon AL maakte als nieuwjaarsgeschenk voor zijn vader. Dus… AL zijn we oud, mijn kinderen en ik, we blijven spelen, wat me met vaderlijke vreugde vervult. Maar AL genoeg geleuterd, luister en kijk ALlen naar…

Drie zinnen, AL gelardeerd met noten van de eensnarige borstelsteelbas 
[50]

De digitale publicaties (pdf en EPUB) van De Lachende Visch zijn gratis.
Mail erom (en vermeld de titel: in dit geval ‘200’, dan begrijp ik het wel.): liefkemores@telenet.be.

Geen opmerkingen: