donderdag 11 januari 2024

Hoedje van papier



[61]

ZO ZIET HIJ er niet uit, maar mijn zonnehoed is wel degelijk een hoedje van papier, 100% paper. Ik kocht hem drie jaar geleden voor 12 euro bij de Pakistaan. Na een hete zomer is dat hoedje lelijk door de zweetranden, maar daar weet ik raad mee. In september spuit ik mijn zonnehoed in met tapijtreiniger, geen idee hoe die fles hier komt. Daarna in de regen aan de wasdraad, zweetranden verdwijnen met schuim. Weer proper. Daarna wachten we geduldig op de nieuwe zomer, hij bovenop het beeld van ’t Heilig Hart, beneden in de gang. Een heel goed product.


[Het verhaal is een drabble, exact 100 woorden, wat betekent dat ik er ook een provovers van kan maken. Moet ik alleen de woorden schikken, de titel herbenoemen en de leestekens weghalen. Het verhaal heet dan bijvoorbeeld product en ziet er alzo uit:]


product


zo ziet hij er niet uit maar

mijn hoedje

is wel degelijk een hoedje van papier

100% paper 

ik kocht hem 

drie jaar geleden voor 12 euro 

bij de Pakistaan 

na een hete zomer is dat hoedje 

lelijk 

door de zweetranden 

maar daar weet ik raad mee

in september spuit ik mijn zonnehoed in 

met tapijtreiniger

geen idee hoe die fles hier komt

daarna in de regen aan de wasdraad 

zweetranden verdwijnen met schuim

weer proper

daarna wachten we geduldig op de nieuwe zomer

hij bovenop het beeld van ’t heilig hart 

beneden in de gang 

een heel goed product

Geen opmerkingen: