zondag 14 januari 2024

Nieuw boek: 2HONDERD 3ZINNENVERHALEN & 1LINERS

De digitale publicaties (pdf en EPUB) van De Lachende Visch zijn gratis. 

Mail erom (en vermeld de titel: zet in dit geval ‘200’, dan begrijp ik het wel.): liefkemores@telenet.be.




IN 2013 werd voor ’t laatst een boek van me op papier gedrukt, ‘t was ook de laatste keer dat mijn werk op de boekenmarkt terechtkwam. Mijn boeken worden nu uitsluitend via De Weggeefwinkel verspreid, ze maken deel uit van de economie van de gift. Publiceren doe ik alleen nog digitaal.
Ook omdat ik denk dat de mogelijkheden van ’t internet en het digitale nog altijd te weinig begrepen worden, experimenteer ik met vormen en genres waarvan ik vermoed dat ze voor internetschrijvers en -lezers geschikt zijn: handpalmverhalen van exact honderd woorden (drabbels), eenparagraafverhalen, zeer korte prozagedichten… Eerst verschijnen die experimenten in De Laatste Vuurtorenwachter en vervolgens komen ze in e-boekjes terecht: ‘Het huis’ (extreem korte roman in provoverzen, nauwelijks enkele bladzijden lang) (2018); ’99 extreem korte verhalen’ (2019), ‘100 titelloze eenparagraafverhalen’ (2022), ‘Gesprekken met Polleke’ (2023)…
Ook dit nieuwe boek verzamelt dergelijke experimenten, 200 extreem korte verhalen, soms drie zinnen lang, soms prozagedichten van maar één zin. Het nieuwe e-boek maakt ook gebruik van extra digitale mogelijkheden: het -teken bij elk verhaal wijst de lezer erop dat de titel aangeklikt kan worden, ’t is een link naar YouTube waar je me het verhaal hoort declameren; de lezer kan elk verhaal lezen, beluisteren en bekijken. Dat nieuwe e-boek is vanaf nu beschikbaar. En ’t is een gift van schrijver aan lezer, een cadeau!
Flor Vandekerckhove
De digitale publicaties (pdf en EPUB) van De Lachende Visch zijn gratis. 
Mail erom (en vermeld de titel: zet in dit geval ‘200’, dan begrijp ik het wel.): liefkemores@telenet.be.

Geen opmerkingen: