dinsdag 23 augustus 2016

Een sportkar van MG

TANIA legt er de nadruk op. Dat het een grote doos moet zijn. Dat ik moet oppassen, dat ze gaan proberen me een kleine mee te geven.
Voor me staat een jongeman van het atletische type. Op de rug van zijn sweater staat reclame voor de Kringloopwinkel. Hij vraagt hoeveel zijn schuld is. De apothekersassistentie zegt 49 euro en verbetert dat meteen in 49 cent. Daar moeten ze beiden om lachen, de Kringloopman en de apothekersassistente. Zijn lichaam heeft haar in de war gebracht, dat zie ik wel, het spel van de seksen. De jongen heeft vervolgens erg veel tijd nodig om het piepkleine bedrag bijeen te scharten. Hij doet het cent per cent.
Ik ben een oudere man, ken mijn plaats. Ik verbijt mijn ergernis en wacht tot die twee hun spel gespeeld hebben. Dat vraagt tijd. Mijn blik glijdt van de Kringlooprug over de toonbank naar de apothekersassistente die haar taak in een openstaand, wapperend schort uitvoert. Erg professioneel is dat niet, zo’n openstaand schort, net zomin als dat geflirt met die jongen dat is. Onder dat schort draagt ze hotpants. Reclame voor de Kringloopwinkel en hotpants, de distributiesector is niet meer wat hij geweest is. De jongen tast in zijn broekzak naar drie cent om er op de toonbank exact 49 van te maken. Om de tijd te verdoen bedenk ik een sportkar van het Britse merk MG, een T-model. Aan het stuur zit een jonge meid van het type apothekersassistente, daarnaast zit een erg atletisch gebouwde chauffeur met Kringloopwinkel op z'n sweater.
Het is mijn beurt. Ik benadruk dat het een grote doos moet zijn. De apothekersassistentie gunt me nauwelijks een blik (onder haar schort). De transactie is in een twee drie geregeld.
Zie je wel, zegt Tania, dat ze je een kleine doos meegegeven hebben. Om die om te wisselen is het nu te laat, apotheek gesloten. In mijn gedachten passeert de apothekersassistente mijn huis in haar MG. Haar schort wappert in de wind. Ze is op weg naar haar huis boven op de klif. Achter het stuur zit de kringloopjongen. In mijn hoofd is het niet altijd gemakkelijk om een oudere man te zijn, ik laat de MG-T van de klif storten.

Geen opmerkingen: