vrijdag 11 juli 2014

Te vierklauwe


Ze kwam binnen om een sigaret te bietsen en nog voor die opgerookt was, zat ze al op mijn schoot. Ik wist dat het geen goed idee was, maar ik geef toe dat mijn lichaamstaal dat niet liet merken. We dronken iets en stoeiden wat op de sofa. Ik trok haar rok omhoog.
Dat had ik nooit eerder gezien! Haar onderbroek reikte van boven haar navel tot onder haar knieën. Bovendien was hij tot op de draad versleten.
Ze interpreteerde mijn verbijstering als interesse. ‘Wat vind je ervan?’ vroeg ze en ze draaide zich om, zodat ik het kledingstuk ook achteraan kon aanschouwen.
‘Dat is mijn fetisj,’ zei ze. ‘En weet je van wie hij komt?’ 
Ik wist het niet. ‘Dit is de onderbroek van Annie Oakley.’ Ze glunderde. En omdat ik nog steeds niets zegde, voegde ze eraan toe: ‘Je kent Annie Oakley toch?’ 
Ze zegde me wie die Annie was: een legendarische scherpschutter, een van de sterren uit de show van Buffalo Bill. Annie Oakley had Irving Berlin geïnspireerd tot het schrijven van de musical Annie Get your Gun, een must-see in de cowboygemeenschap. 
Ze zei ook: Mijn vader heeft de broek gekocht bij Christie’s.’
Als bij toverslag begreep ik dat het cowboyleven niets voor mij was. Ik sprong recht, opende het raam en floot op mijn vingers. Mijn ros kwam aangedraafd. Vanuit het venster sprong ik op diens rug en te vierklauwe ging ik ervandoor.

Flor Vandekerckhove
Een reactie posten